Yhteistyötä Tullinsuun hammaslääkäriaseman kanssa

Olemme aloittaneet yhteistyön Tullinsuun hammaslääkäriaseman kanssa.

Jo vuonna 1991 perustettu Tullinsuu tarjoaa perus- ja erikoishammashoidon palveluita täyden palvelun sairaalaoikeuksin varustetussa hammaslääkärikeskuksessa Tampereella, Tullintorin Liikekeskuksen 5. kerroksessa ja Uusisuu-nimellä Keskustorilla, Aleksis Kiven katu 10 E. Asiakkaallamme on mahdollisuus asioida sopimuksen puitteissa kummassa tahansa vastaanottopaikassa.

Asiakkaamme saavat Tullinsuusta 5 % alennuksen yleishammaslääkärin antamasta hoidosta yrityksen solmiessa sopimuksen Tullinhammas Oy:n kanssa.

Lisätietoa asiasta saat Mari Koskelta, 050 5146081 tai Mari Laukkaselta, 040 132 5358.
http://tullinsuu.fi/

TAYSin toimipisteessämme näytteenottoa 3.9. alkaen

Olemme tarjonneet lähes kaksi vuotta näytteenottoa Tullinkulman toimipisteessämme. Palvelusta on tullut paljon hyvää palautetta muun muassa sen nopeuden vuoksi, ja siksi aloittaneet vastaavan toiminnan TAYSin toimipisteessämme 4.9. yhteistyössä Fimlabin kanssa. Taysin toimipisteen osoite on Biokatu 12, Finn-Medi 5, 3 krs., 33520 Tampere

Näytteenotto on vastaava kuin Tullinkulman toimipisteessä, poikkeuksena spirometriat, joita ei TAYSin toimipisteessä oteta.

Näytteenotto Taysin toimipisteessä on avoinna aamupäivisin, ma-pe klo 7:30 - 11:30, ajanvarauksella:
https://tullinkulmantyoterveys.mbooking.fi/ajanvaraus

Lue palvelustamme lisää: Näytteenotto

 

 

 

Asiakkaamme henkilötietosuoja on ehdoton

Tietoturvaloukkaukset ovat todellinen haaste ja asiakkaidemme luottamuksen säilyttäminen on hyvin tärkeää digitalisoituvassa maailmassa. Meillä Tullinkulman Työterveydessä tietoturva tarkoittaa myös tietojen käsittelyn  turvaamista.

Potilastietoihimme pääsevien henkilökuntamme jäsenten toimintatavat ovat selkeät ja he ovat tietoisia siitä, että Suomen tietosuojalaki on aukoton.

Pyrimme kaikin tavoin estämään tietojen ja tietojärjestelmien joutumisen ulkopuolisille sekä estämään niiden valtuudeton käyttö, tahaton tai tahallinen tiedon tuhoutuminen tai vääristyminen sekä minimoimaan mahdollisesti aiheutuvat vahingot.

Tietosuojarekisteriselosteemme on päivitetty ja se on julkaistuna kotisivullamme osoitteessa http://www.tullinkulmantyoterveys.fi/rekisteriseloste.html

 

Näytteenottoaikoihin muutoksia

Tullinkulman toimipisteemme 2. kerroksessa on näytteenottopiste, jonka vastaanottoajat ovat seuraavat:

  • Laboratorio on avoinna ma-to klo 7.30-15 ja pe 7.30-13.30
  • Heinäkuussa ei tehdä spirometria-tutkimuksia

Asiakaamme voi luonnollisesti käydä tarvittaessa niissä Fimlabin yksiköissä spirometriassa, joiden palveluun se kuuluu. Mikäli meille ei löydy aikoja, asiantuntijamme tekee varauksen asiakkaamme toivomusten mukaan.

 

Punkkirokote - työn puolesta tai omakustanteisesti

Koska suojautuminen punkeilta vaatii kolme erillistä rokotetta, jotka otetaan tietyin väliajoin, alkaa suojan saaminen tätä kesää ajatellen olla melkeinpä myöhäistä. Kaksi ensimmäistä rokotetta on hyvä antaa talvikuukausina ennen punkkikautta 1-3 kuukauden väliajoin ja kolmas pistos seuraavana talvikautena 5-12 kk:n kuluttua toisesta rokotuksesta.

Jos tarvitset työsi puolesta punkkirokotteen, ota yhteyttä omaan työterveyshoitajaan, joka tilaa rokotteet ja myös pistää saapuneet rokotteet varaamillasi vastaanottoajoilla.

Mikäli haluat ostaa punkkirokotteen omakustanteisesti, varaa puhelinaika lääkärille saadaksesi reseptin rokotetta varten. Ostettuasi rokotteen apteekista, varaa aika työterveyshoitajan vastaanotolle rokotuksen pistämistä varten.

Suojautuminen punkeilta vaatii kolme erillistä rokotetta, jotka otetaan tietyin väliajoin, alkaa suojan saaminen tätä kesää ajatellen olla myöhäistä. Kaksi ensimmäistä rokotetta on hyvä antaa talvikuukausina ennen punkkikautta 1-3 kuukauden väliajoin ja kolmas pistos seuraavana talvikautena 5-12 kk:n kuluttua toisesta rokotuksesta.

Suojauksen ylläpitäminen vaatii tehosterokotteen. Ensimmäinen tehosterokotus annetaan 3 vuoden kuluttua III rokotuksesta. Seuraavat tehosteet alle 50-vuotiaille tehoste 10 vuoden välein, 50-60-vuotiaille 5 vuoden välein ja yli 60 vuotiaille 3 vuoden välein.

 

Nettiajanvarausjärjestelmä vaihtuu 20.4.

Nettiajanvarausjärjestelmämme on uudistunut torstaina 20.4. Uusi osoite on: https://tullinkulmantyoterveys.mbooking.fi/

Uusi järjestelmä ohjaa ajanvarausta vaihe vaiheelta. Asiakas tekee valintoja sen perusteella, millaisen asian tai sairauden oireiden takia on aikaa varaamassa.

Mitä asiakkaan tulee huomioida?
Asiakkaan on hyvä tietää aikaa varatessaan, mitä työterveyspalveluita hänen on mahdollista käyttää. Tämä riippuu työnantajan tekemästä sopimuksen sisällöstä, jonka voi selvittää kysymällä asiaa joko työnantajalta tai omalta työterveyshoitajalta. Jos asiakas varaa ajan tai valitsee palvelun, joka ei sisälly työnantajan tekemään työterveyssopimukseen, joutuu asiakas maksamaan tämän itse.

Aikoja voi varata kaikille asiantuntijoillemme, huomioiden kuitenkin sen, että työpsykologin tai työfysioterapeutin vastaanottoajan varaamisen edellytyksenä on, että joko työterveyshoitaja tai -lääkäri on arvioinut vastaanoton tarpeellisuuden ja kehottanut varaamaan ajan.

Miten aika varataan?
Henkilöasiakas kirjautuu järjestelmään nimellä ja henkilötunnuksella. Kirjautumisen jälkeen järjestelmä tarjoaa useita erilaisia asiakokonaisuuksia, joista valitaan yksi. Tällaisia ovat esimerkiksi työtapaturma, äkillinen sairaus, määräaikaiskontrolli tai sovittu toimenpide. Valittuaan asiansa järjestelmä pyytää asiakasta vielä tarkentamaan ja tarjoaa uusia vaihtoehtoja valittavaksi. Jos on valittu asiaksi ”sovittu toimenpide”, niin järjestelmän tarjoamia tarkempia vaihtoehtoja ovat mm. korvahuuhtelu, ompeleiden poisto tai rokotus.

Asiakkaan tehtyä vaaditut valinnat tarjoaa järjestelmä sopivanpituisia aikavaihtoehtoja oikealle asiantuntijalle, korostaen työnantajakohtaisesti nimettyjen asiantuntijoiden aikoja. Asiakas voi varata joko järjestelmän tarjoaman ajan tai määritellä itselle sopivamman päivän ja kellonajan. Lisäksi tässä kohdassa on mahdollista vaihtaa asiantuntijaa tai toimipistettä, jossa vastaanotto on.

 

 

UUTINEN (julkaistu 31.3.)

Nettiajanvarausjärjestelmämme vaihtuu huhtikuun puolivälin jälkeen. Uusi järjestelmä on selkeämpi ja asiakasta ohjaavampi - se auttaa asiakasta varaamaan oikeanlaisen ajan oikealle asiantuntijalle.

Järjestelmä ohjaa ajanvarausta sen perusteella, millainen asia tai millaisia oireita asiakkaalla on. Ajanvarauksen syynä voi olla esimerkiksi äkillinen sairaus kuten flunssa tai selkäkipu tai asia, joka liittyy terveyteen tai hyvinvointiin.  Vastaanottoajan pituuden järjestelmä määrittelee käynnin syyn mukaan.

Uutisoimme lisää uudesta ajanvarausjärjestelmästämme viikoittain kotisivuillamme. Tietoa löytyy sekä Uutiset- että Ajanvaraus-osiosta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sivu 1 / 8