Nettiajanvarausjärjestelmä vaihtuu 20.4.

Nettiajanvarausjärjestelmämme on uudistunut torstaina 20.4. Uusi osoite on: https://tullinkulmantyoterveys.mbooking.fi/

Uusi järjestelmä ohjaa ajanvarausta vaihe vaiheelta. Asiakas tekee valintoja sen perusteella, millaisen asian tai sairauden oireiden takia on aikaa varaamassa.

Mitä asiakkaan tulee huomioida?
Asiakkaan on hyvä tietää aikaa varatessaan, mitä työterveyspalveluita hänen on mahdollista käyttää. Tämä riippuu työnantajan tekemästä sopimuksen sisällöstä, jonka voi selvittää kysymällä asiaa joko työnantajalta tai omalta työterveyshoitajalta. Jos asiakas varaa ajan tai valitsee palvelun, joka ei sisälly työnantajan tekemään työterveyssopimukseen, joutuu asiakas maksamaan tämän itse.

Aikoja voi varata kaikille asiantuntijoillemme, huomioiden kuitenkin sen, että työpsykologin tai työfysioterapeutin vastaanottoajan varaamisen edellytyksenä on, että joko työterveyshoitaja tai -lääkäri on arvioinut vastaanoton tarpeellisuuden ja kehottanut varaamaan ajan.

Miten aika varataan?
Henkilöasiakas kirjautuu järjestelmään nimellä ja henkilötunnuksella. Kirjautumisen jälkeen järjestelmä tarjoaa useita erilaisia asiakokonaisuuksia, joista valitaan yksi. Tällaisia ovat esimerkiksi työtapaturma, äkillinen sairaus, määräaikaiskontrolli tai sovittu toimenpide. Valittuaan asiansa järjestelmä pyytää asiakasta vielä tarkentamaan ja tarjoaa uusia vaihtoehtoja valittavaksi. Jos on valittu asiaksi ”sovittu toimenpide”, niin järjestelmän tarjoamia tarkempia vaihtoehtoja ovat mm. korvahuuhtelu, ompeleiden poisto tai rokotus.

Asiakkaan tehtyä vaaditut valinnat tarjoaa järjestelmä sopivanpituisia aikavaihtoehtoja oikealle asiantuntijalle, korostaen työnantajakohtaisesti nimettyjen asiantuntijoiden aikoja. Asiakas voi varata joko järjestelmän tarjoaman ajan tai määritellä itselle sopivamman päivän ja kellonajan. Lisäksi tässä kohdassa on mahdollista vaihtaa asiantuntijaa tai toimipistettä, jossa vastaanotto on.

 

 

UUTINEN (julkaistu 31.3.)

Nettiajanvarausjärjestelmämme vaihtuu huhtikuun puolivälin jälkeen. Uusi järjestelmä on selkeämpi ja asiakasta ohjaavampi - se auttaa asiakasta varaamaan oikeanlaisen ajan oikealle asiantuntijalle.

Järjestelmä ohjaa ajanvarausta sen perusteella, millainen asia tai millaisia oireita asiakkaalla on. Ajanvarauksen syynä voi olla esimerkiksi äkillinen sairaus kuten flunssa tai selkäkipu tai asia, joka liittyy terveyteen tai hyvinvointiin.  Vastaanottoajan pituuden järjestelmä määrittelee käynnin syyn mukaan.

Uutisoimme lisää uudesta ajanvarausjärjestelmästämme viikoittain kotisivuillamme. Tietoa löytyy sekä Uutiset- että Ajanvaraus-osiosta.